روش درمان لیزرتراپی

یکی از متدهای مورد استفاده در فیزیوتراپی روح بخش، استفاده از متد درمانی لیزرتراپی می باشد.
در ادامه با این متد بیشتر آشنا خواهید شد.

لازم به ذکر است تمام تصاویر استفاده شده در این پست،واقعی و مطابق با امکانات کلینیک می باشند.

لیزرتراپی در کلینیک روح بخش

تا چه اندازه با اثرات درمانی لیزرتراپی آشنا هستید؟

لیزرتراپی به استفاده از فوتون های نور تحت ویژگی های خاص گفته می شود که به صورت عمیق در بافت های بدن نفوذ کرده و با تاثیر در سطح سلولی باعث تحریک فرآیندهای بیولوژیکی وافزایش متابولیسم سلولی می شود.
تابش لیزر از طریق افزایش ذخیره ی انرژی سلولی در بدن باعث تسریع روند ترمیم در سطح سلولی ، اتساع عروق ، بهبود گردش خون و اکسیژن رسانی در بافت های آسیب دیده ی بدن می گردد؛
درنتیجه می توان از این روش درمانی جهت تسریع روند ترمیم و بازسازی سلول های تاندونی،عضلانی و عصبی استفاده کرد.
لیزرتراپی در فیزیوتراپی روح بخش
دو نوع لیزر در فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می گیرد؛
لیزر سرد یا کم توان و لیزر گرم یا پر توان.
لیزر کم توان دارای سطح انرژی پایین تر و عمق نفوذ کم تر بوده در حالی که لیزر پرتوان دارای سطح انرژی بالاتر و عمق نفوذ بیشتری می باشد.
هریک از دو نوع لیزر دارای اثرات و موارد کاربرد وسیعی در :
-کاهش دردهای عضلانی
– کاهش درد اسکلتی
-کاهش درد انواع التهابات تاندونی و مفصلی
داشته که بسته به شرایط بیمار از یکی از دو نوع لیزر استفاده خواهد شد.
lasertherapy-roohbakhsh

مزایای لیزر درمانی چیست؟

به دلیل کوچک بودن لیزر، می‌توان به‌طور دقیق آن را به نواحی موردنظر بدن اعمال کرد، کاری که در دیگر روش‌های درمانی امکان‌پذیر نیست.
علاوه بر این‌، در شرایطی که انجام درمان‌های دیگر ممکن است دردآور و طاقت‌فرسا باشند، لیزر درمانی، درمانی بدون درد و غیرتهاجمی است و شاید مهم‌تر از همه این‌که، لیزر درمانی امکان دسترسی به محل جراحت یا درد را بدون ایجاد هیچ آسیبی به بافت اطراف، امکان‌پذیر می‌سازد.

roohbakhsh clinic